
Bistro Viljan kuvapankkikuvaus

Alkukesästä pääsin kuvaamaan uuden ravintolan tiloja, nimittäin Bistro Vilja avattiin Hatanpäälle Tampereelle, entisen Villen tiloihin. Täydellisen muodonmuutoksen olivat niin tila kuin tarjoilut kokeneet, ja tunnelma ravintolassa oli käsinkosketeltavan lämmin ja rento. Kuvasin uusia tiloja, henkilökuntaa, tunnelmaa, ruokia ja juomia ja fiilisteltiin yhdessä yksityiskohtia. Kuvat tulivat heillä markkinointitarkoitukseen, ja ne toimivat apukätenä somepäivityksissä ja markkinoinnissa luomassa uuden ravintolan tunnettavuutta. Bistro Vilja halusi tulla nähdyksi rentona ja persoonallisena kulttuuriravintolana, jonne on matala kynnys tulla nauttimaan illasta.












Kuvauksen ajoitus ja ravintolan avaaminen ei olekkaan se helpoin aikataulutus. Useimmiten ravintolan tilat remontoidaan ja aikataulu valmistumiselle on tiukka. Kuitenkin kuvia tarvittaisiin mahdollisimman nopeaan jotta some ja muu markkinointi saadaan käyntiin. Bistro Viljan kohdalla teimme niin että kuvasin ensin avajaisissa tunnelmaa, ihmisiä ja tarjoilua, ja siitä muutaman päivän päästä palasin ja kuvasin paremmalla ajalla varsinaiset annokset, henkilökunnan ja ne kuvituskuvat mitä ensimmäisen päivän aikana en saanut taltioitua. Näin saimme hyvin kattavan kokonaisuuden, mikä sisälsi reilun 100kpl valmiita valokuvia niin isossa koossa tulostettavaksi mainoksiin kuin nettiversiot jotka ovat valmiit käytettäväksi eri medioiden kanaviin, sekä pienen fiilisvideon someen.
Kuvapankkikuvausten tarkoitus onkin täyttää yrityksen tarpeet juuri täsmällisesti, kuvamäärä ja materiaali mitoitetaan aina yrityksen tarpeiden ja toiveiden mukaisesti. Näissä kuvauksissa huomioidaan se mitä yrityksessä halutaan priorisoida ja mitä halutaan tuoda enemmän esille, olkoon se sitten tunnelma, asiantuntevuus, henkilökunta, mikä vain. Tämä kaikki suunnitellaan aina huolellisesti ennen kuvauksia, ja kuvien kokonaisilme pidetään tarkkojen sävymääritelmien ja visuaalisten normien sisällä. Asiakas saa vastata kyselylomakkeen kautta kysymyksiin yrityksestä ja sen perusteella teemme suunnitelman kuvauksista ja painopisteistä. Ja mikä sen helpompaa, tämän jälkeen heillä onkin käytettävissä useimmiten koko vuoden edestä kuvia eri markkinointikanaviin ja julkaisuihin. Sillä sehän tämän kokonaisuuden tekemisen tärkein ydin on, helpottaa yrityksen ja yrittäjän arkea ja ajankäyttöä, luoda se oma kuvapankki mistä ottaa materiaalia käyttöön aina silloin kun tarve on.
Hyvän ruoan, juoman ja erikoisen musiikin ystäville suosittelen lämpimästi Bistro Viljaa.